Založ si blog

Ropa, metro, električka

S nostalgiou sa dívam na bratislavský Starý most, ktorého dni sú už zrátané. Pre väčšinu neobratislavčanov je to stará haraburda, no mne nevdojak vždy príde na um spomienka, ako sa celá konštrukcia kedysi otriasala pod kolesami parných rušňov, vlečúcich z Petržalky vagóny do stanice Bratislava – Nivy (alebo naopak). Už len najstarší Starohájčania a obyvatelia prvých bytoviek na sídlisku Ovsište si spomínajú na kolóny autobusov, v rannej špičke len krokom prechádzajúcich cez tento most na Šafárikovo námestie. Ich niekdajšia trať na tomto kúsku poslúži onedlho električkám a chvalabohu po desaťročiach a stámiliónoch vyplytvaných na prípravu stavby metra tu bude aspoň niečo reálne slúžiť občanom. Tí by sa – mimochodom – asi mali začať svojich zastupiteľov pýtať, kamže sa to podeli aktíva dnes už neexistujúcej mestskej akciovej spoločnosti Metro (a nebolo ich málo!), keď z neho nemáme ani meter trate. Tunely možno aj sú, no vedia o nich iba zasvätení.

Bolo by určite úžasné, mať v našom hlavnom meste rýchle a bezúrovňové prepojenie Devínskej Novej Vsi s Račou, Petržalky so Slovnaftom a Letiskom Milana Rastislava Štefánika a okružnou spojnicou týchto tratí zhruba v línii Hlavná stanica – Kramáre – Hrad – Šafárikovo námestie – Autobusov á stanica Nivy – Hlavná stanica. Doprava na povrchu by sa nepodchybne ukľudnila a výrazne zrýchlila, lebo každý múdrejší človek by nechal auto na záchytnom parkovisku na okraji mesta a pohodlne by sa zaviezol kam potrebuje. Problémom je, že nemáme dosť ropy! Nemuselo by jej byť až toľko, ako má Rusko či Saudská Arábia, úplne by stačilo, keby naše vrty na Záhorí a Zemplíne mali aspoň výdatnosť kuvajtských. Keby to tak bolo, mohli by sme začať krtkovať v Bratislave – a jednu “metroštreku” by sme veľkoryso odklepli aj Košičanom, aby im nebolo ľúto.

Ale ropu zatiaľ nemáme a tak musíme byť vďační, že – najmä – za peniaze našich európskych spoluobčanov budeme mať električku. Teším sa na prvú jazdu po novom Starom moste, hoci mi nepochybne aj počas nej príde na um, aké pôvabné bolo cítiť pod nohami to chvenie konštrukcie pod ťarchou parnej lokomitívy.

K návratu operety na Novú scénu

05.02.2017

Premiéra Lehárovej operety Veselá vdova na Novej scéne je vítanou príležitosťou opäť si pripomenúť význam operety ako špecifického divadelného žánra, ktorý je typický pre Strednú viac »

K živej téme štátnych vyznamenaní

10.01.2017

Máme ďalšiu sériu laureátov najvyšších štátnych vyznamenaní. Prezident republiky ich tentoraz udelil dvom desiatkam osobností, ktoré si ho - podľa jeho názoru – zaslúžili. Je to jeho viac »

Ako funguje na Slovensku cenzúra

20.12.2016

Novinári nemajú problém pripomínať verejne politikom, že sú povinní poskytovať médiám informácie o svojej činnosti. Osobne nemám dôvod čokoľvek pred verejnosťou skrývať, takže keď viac »

Katar, Dauha

Katar dostal ultimátum. Koniec stykov s Iránom, uzavretie al-Džazíry

23.06.2017 05:20

Desať dní dostal Katar na to aby splnil požiadavky znepriatelených štátov. Má prerušiť styky s Iránom aj Tureckom, zavrieť televíziual- Džazíra.

Slovenská družica skCUBE,

Prvá slovenská družica by mala štartovať z Indie

23.06.2017 05:00

Malá kocka dokáže z výšky 800 kilometrov nad Zemou. Prvá slovenská družica skCUBE by sa do vesmíru mala dostať v piatok.

Lenin, Rusko, socha

Poľskí poslanci odhlasovali zrušenie pomníkov komunizmu, Rusko zúri

22.06.2017 22:29

Poľskí poslanci schválili novelu zákona o zákaze propagácie komunizmu, ktorý počíta s odstránením pamätníkov "glorifikujúcich totalitné zriadenie".

Volkswagen, protest, štrajk

Štrajk vo VW pokračuje. Odbory pod 13,9 % zvýšenia nepôjdu

22.06.2017 20:30

Vedenie Volkswagenu Slovakia a štrajkujúci odborári sa nedohodli, štrajk pokračuje. Odborári zľavili, namiesto 16 percent chcú 13,9 %. Menej v žiadnom prípade nie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 16186x
Priemerná čítanosť článkov: 1619x

Autor blogu

Kategórie